Reklaamiagentuur TANK asutaja, partner ja hetkel üks kolmest loovjuhist.
Töötanud oma ettevõttes 22 aastat.
Kokku reklaami- ja disainivallas üle 25 aasta.
Hariduselt arhitekt, kutsumuselt pigem disainer ja läbimõtleja.
 
Mille eest seisad juhatuse liikmena?
 
Mul on nägemus liidust, mis ühendab Eesti reklaamiagentuuride, meediasuhtluse, ürituste- ja disainiloojate ning vastutustundeliste tellijate paremiku, kes valutavad südant Eesti reklaami- ja turunduskultuuri pärast ning tahavad seda koos edendada. Selle nägemuse teostumise eest tahaksingi seista.
 
Agentuurid eksisteerivad ainult seetõttu, et on piisavalt kliente, kes ei soovi endale ise disaini ja reklaami teha või üritusi korraldada. Reklaamiseadus, konkurentsisituatsioon, uued meediad jms meie valdkonnas puudutavad klienti rohkem kui meid. Endale me ju reklaami ei tee.
Samas ei tee kliendid mitte midagi valdkonna edendamiseks, paremaks hangete korraldamiseks või enese poisitsioonide kaitsmiseks – neil puudub vastav liit.
Ma usun, et aeg on küps proovimaks meie ühised huvid kuidagi kokku panna. Ma olen üsna veendunud, et ETKALi-st saab kunagi reklaami tegijate ja reklaamijate liit, mille suureks eesmärgiks oleks kontrollida ja arendada turundus- ning reklaamiturgu – nii kliendi kui agentuuri vaatest. Progress tekib ainult siis, kui tellija ja tellimuse täitja on professionaalid.
 
Kuidas on muutunud turundus viimase 15 aasta jooksul?
 
Turundus on muutunud peamiselt operatiivsemaks ja ilmselt ka lihtsamini mõõdetavamaks. Kindlasti on turundus muutunud ka lõpmatult asendamatumaks. Ilma turunduse vahendeid kasutamata ei toimu maailmas tänapäeval isegi enam sõdu, rääkimata siis headest asjadest.
 
Mis juhtub aastal 2017 turunduses?
 
Ma arvan, et me oleme sisenenud väga tehnilisse ajastusse, mis mulle kui loojale on pigem igav ja liiga ratsionaalne. Samas on kindlasti vaja ka see faas läbi elada, et me kõik järgmises loovusfaasis jätkusuutlikumad oleksime.
Siinkohal toon välja kolm kriitilist muutust, mis ei pruugi Eestisse veel tänavu jõuda, kuid on vääramatult siiapoole teel:
1. Sõnumite toimivuspõhine meetrika. Enam ei loeta klikke ega vaatamisi, vaid reklaamide eest hakatakse kanalitele maksma siis, kui nad ka reaalselt kasu toovad. See kõik on veel lapsekingades, kuid pole kahtlust, et korporatsioonide ROI-arvutamise janu leiab lõpuks oma mainstream väljundi.
2. “Osta” nupp sotsiaalmeedias. See muudab sotsiaalvõrgustikud sotsiaalseteks ostlemisvõrgustikeks. See omakorda muudab niisama lobisemise ja sheerimise äriliseks tegevuseks. Suunatud kommunikatsiooni ja otseturunduse motoorikad saavad muutuma päris jõhkralt.
3. Asjade Interneti jõuline saabumine võib muuta päris palju seoses turunduse automatiseerimise ja sihtimisega. Kui igapäevased asjad hakkavad üle neti suhtlema, siis see loob väga palju võimalusi väga paljudele turundajatele integreeruda meie kodudega palju sisulisemalt kui seni. See saab olema ühtlasi ka paras väljakutse privaatsusele ning kõikvõimalike võrkude turvalisusele.