Agentuuri Optimist juht ja ETKAL-i juhatuse liige Magnus Lužkov sattus peeglist möödudes veidi iseendaga juttu puhuma.
 
Tere Magnus, kuidas läheb?
Miks sa küsid? Maksud on makstud ju.
 
Märkasin lihtsalt, et naeratasid korraks. Mis lahti?
Tunnen siirast rõõmu sellest, et agentuuride sektor on viimase poolaasta jooksul hakanud omavahel paremini läbi saama. Vahepealne verine konkurents pole valdkonna mainele hästi mõjunud ja tõtt-öelda olen ka personaalse arengu plaanis igatsenud selle valdkonna tippudega pigem koostööd teha, kui maid jagada. See annab kõvasti uut energiat. Suured asjad on liidu tasemel kohe-kohe juhtumas. Turundust ootavad ees tegusad ja põnevad ajad.
 
Põnevad ajad? Mis sa sellega mõtled?
Teenuste ja toodete sisu, kvaliteet ning hinnatase globaalsel turul on kiiresti ühtlustumas. Kui täna tulla välja millegi erilisega, siis homme on see juba turu standard. Seetõttu ongi brändist saamas ettevõtete põhiline konkurentsieelis - seda on keeruline ja kallis kopeerida. Turundusfunktsioonil on lähiaastatel väga oluline roll, kuna Eestis algab teadlik brändide ehitamise ajastu. Kui ei hakka, siis jääme edaspidigi ahvikasvatuseks, nagu me täna näiteks rootslaste silmis oleme.
 
Panin tähele, et tuka sisse on veits halli ka visanud. Emapoolsed geenid?
Geenid geenideks. Ujume siin Eestis päris mitmes mõttes vastuvoolu. Väike ühiskond on tekitanud meile mitmeid komplekse, mis takistavad edu võimalusi.

Näiteks: kui Skandinaavias ja Lääne-Euroopas mõistetakse, et brändi väärtus tekib läbi järjepidevuse, siis Eestis peetakse seda ohu märgiks. Brändiga tegelevaid koostööpartnereid ja turundustöötajaid vahetatakse nagu sokke, hirmus, et need kiiresti lõhnama lähevad. Iga vahetusega kaasnevad tavaliselt suured muudatused, kui mitte kannapööre, ning see lööb pildi brändist tarbija peas jälle sassi. Need paar halli karva on küll väike hind, kui suudan kasvõi käputäit brändi õigel kursil hoida.
 
Kuidas muidu Optimistil?
Optimist on hea näide järjepidevuse ja kannatliku meele väärtusest. Sa ei tee head tööd siis, kui sa tahad - sa teed seda siis, kui sa oled selleks valmis. Oma üheksandaks tegevusaastaks oleme tiimi suuruse ja käibe mõistes jõudnud agentuuride esikolmikusse ning loovuse poolest kanname esmakordselt Aasta reklaamiagentuuri tiitlit. Baltikumi ainuke finaalikoht tänavusel Cannes Lions festivalil annab aimu, et liigume õiges suunas. Kui suudame liidu juhatusega muuta agentuurid ja turundajad ühtseks rindeks, mille eesmärgiks on turundustöö taseme tõus, siis on meil lootust kuuluda ka Euroopa või maailma paremikku. See juhtub siis, kui kõik tahavad ja on selleks valmis.
 
OK, mine nüüd - ära jää ennast siia imetlema.