Oleme kokku pannud tabeli, mis koondab kokku erinevate reklaamikonkursside tulemused nii siin, kui välismaal. Tabel pole hinnang agentuuride loovusele, see mõõdab lihtsalt loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust. Tabeli eesmärgiks on näidata erinevatel loovkonkurssidel võidetud auhindade arvu. Asja lihtsustamiseks on antud erinevatele konkurssidele erinev kaal ja ajafaktor - millisel ajaperioodil peab auhind võidetud olema.

Metoodikast

Tabel kajastab võidetud auhindu reklaami, disaini ning digitali kategooriates, mis on võidetud 2015 aastal.
Selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi. Antud tabel summeerib erinevatelt konkurssidelt võidetud loovauhinnad ja reastab agentuurid selle järgi. Tabelis ei ole näha kõiki meie häid Eesti agentuure,  sest mitmed neist on teinud otsuse mitte osaleda konkurssidel, kuid sellegipoolest teevad nad väga head tööd.

Kasutasime Indrek Viiderfeldi poolt rakendatud metoodikat, lisasime digitaalse ja disaini            kategooriad ning koondasime kõik agentuurid ühte koondtabelisse.
ADC*E ja EKTAL on koostöös panemas kokku lisaks interaktiivset tabelit, mis annaks kätte rohkem võimalusi kaevuda auhinnanumbrite taha, vaadata kategooriate sisse täpsemalt ning tooks sisse ka lähimineviku. 

Janno Siimar, ADC*Estonia juhatuse liige, Velveti loovjuht ja partner: “On oluline meeles pidada, et kliendil on vaja (vahel ka seadusega pandud kohustus) potensiaalseid koostööpartnereid võrrelda. Asja teeb raskeks see, et meie sektoris on tegija ja tegija vahel kohati väga suured vahed ja seda mitte niivõrd kvaliteedis kuivõrd tööstiilides, isiksustes, prioriteetides, töövõtetets, energias ja veel paljudes muudes asjades, mida tabelisse panna kuidagi ei õnnestu. Auhinnad hindavad pigem lõpptulemusi, õnnestumisi ning need saavad tulla vaid kliendi ja agentuuri heas kokkukõlas. Auhinnatabel või ränking annab siin hea tööriista kätte, kuid loomulikult ei ole tabel lõplik tõde ning ta kindlasti ei asenda vajadust suhelda inimestega ning teha kodutööd. On oluline proovida mõista, mis on suurte ja väikeste numbrite taga, mille eest on auhinnad saadud, kes on agentuuri kliendid, võtmetegijad jne. vt: defol.io
Samuti on turul mitmeid väga häid tegijaid, kes tabelites ei kajastu ning nende otsus mitte osaleda auhinnajahis ei pisenda kuidagi nende võimet teha väga head tööd.
ADC*E annab välja auhindu selleks, et innustada disainereid võrdlema oma tööd teistega, õppima teineteiselt ja ajagama oma kogemusi. Ja kuigi võitlus klientide pärast käib kogu aeg ja igal alal, siis loovtegelase ülim eesmärk on ikkagi teha väga lahedat tööd ja jälge, mida auhinnad üritavadki premeerida”.

PR valdkonnas on eelmisel aastal samuti mitmeid Eesti töid vääriliselt premeeritud. Meie poolt koostatud tabelis need ei kajastu, sest nimetatud valdkonnas osalevad ka kliendid otse, mitte ainult agentuurid. Märkimist väärivad PR konkursid, kus meie agentuurid on saavutanud häid tulemusi: Rahvusvahelisel konkursilt Golden Hammer, Baltikumi tasandil Baltic Awards ja Eesti tasandil Kuldmuna ja EPRA Suhtekorraldusteo konkurss.

Loovkonkurside koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt: 

  • Kuldmuna ja ADC*E: Grand Prix 20p, Kuld 10p, Hõbe 7p, Pronks 5p, finalist 1p.
  • Lokaalsed rahvusvahelised konkursid: (Golden Hammer, KIAF, AdBlacksea, Minsk Square) Grand Prix 50p, Kuld 25p, Hõbe 17.5p, Pronks 12.5p ja finalist 2.5 p.
  • Suured Euroopa festivalid: (Eurobest, Golden Drum ja ADCE (ADCE-l pronkse ei jagata) Grand Prix 100p, Kuld 50p, Hõbe 35p, pronks 25p ja finalist 5p.
  • Maaima festivalid: (Clio, Epica) Grand prix 150p, Kuld 75p, Hõbe 52.5p, pronks 37.5p ja finalist 7.5 p.
  • Cannes Golden Lion: Grand Prix 200p, Kuld 100p, Hõbe 70p, Pronks 50p, finalist 10p.

Varasemalt koostatud tabeleid näeb siit: https://www.facebook.com/LoovuseTop/?fref=ts