Mille eest seisab juhatuse liikmena?
 
Minu jaoks on oluline värske mõtlemine. Mulle meeldib arendada ja katsetada, olen heas mõttes pea ees vette hüppaja. Olen oma karjääri jooksul töötanud meedias, turundajana kliendi poolel, meedia-, digi- ning ka loovagentuuris. Usun, et see kõik kokku on mulle andnud väga hea turutunnetuse ning oskuse uusi trende ette näha.
Mind võluvad kõik uued ärimudelid, mis tehnoloogia abil turundusvaldkonda rikastavad. Usun, et tehnoloogia ei asenda kunagi loovust, aga saab sellele tiivad anda. Mida enam suudame selle abil turundust ja kommunikatsiooni efektiivsemaks muuta, seda väärtuslikumaks muutub meie töö.
Reklaam on muutuste keerises! Mis on järgmised trendid?
 
Tehnoloogia on reklaami valdkonda tugevalt raputanud ja selle trendi aeglustumist näha ei ole. Muutus pigem eskaleerub ja jõuab järjest järgmistesse valdkondadesse.  
 
Turundus muutub nutikamaks, data kasutamise osakaal kasvab ning selle tulemusel hakatakse tarbijat järjest personaalsemalt kõnetama. Näeme juba ka Eestis DMP süsteemide populariseerimist ja esimesi brändide katsetusi AI-dega. See viib enam raha programmilistesse tegevustesse ja lühikestelt tugevatelt massile suunatud kampaanialainetelt ära.
 
Loovtöö osas on märgata, et head ideed ei ela enam vaakumis, vaid loovlahenduse elujõudu määrab järjest rohkem meediakanali kontekst, kus see avaldub. Idee peab järjest enam arvestama meediumi eripära. Meedia ja loovkompetentsi lähendamine muutub järjest olulisemaks.
 
Märgatav trend Eestis on ka native reklaamid (sh sotsiaalmeedia), sisuturundus, bloggerlus ning vloggerlus. Turundajad tajuvad bännerreklaami efektiivsuse kahanemist ning otsitakse alternatiive. Meediakanalite rahavoost moodustub sisupaigutuste müük kohati juba 25-30% ning lähiaastateks prognoositakse mõnes meediakanalis sisuturunduse osakaaluks isegi kuni 75% reklaamikäibest.
 
Ei tohi unustada ka mobiili kõrget osakaalu digimeedia tarbimise juures, mis enamasti on juba suurem kui desktop kasutus. Globaalselt on desktop bännerreklaami maht langema hakanud ning digireklaami kasv baseerub ainult mobiilil. Mobiiliga tuleb arvestada nii kommunikatsiooni planeerimisel kui ka oma digitaalsete toodete / teenuste väljatöötamisel.
 
Globaalselt fragmenteerumine meedias jätkub, broadcasti meetodil meediakülvi osakaal TV-s ja raadios hakkab vähenema, on-demand kasvab jõudsalt. See muudab “traditsioonilised” meediumid mõõdetavamaks.
 
Üks soovitus turundusjuhtidele järgmise kampaania planeerimiseks?
 
Iga turundusjuhi eesmärk peaks olema, et iga järgmine tegevus oleks nutikam kui eelmine. Tuleks eraldada tegevused, mis on programmilised ning peaksid arenema ja olema eetris pidevalt ning need mis vajavad lühiajalist massikampaaniat.
Digikanalid võimaldavad kiiret tagasisidet, mõistlik on seda kasutada sõnumite ja meediavalikute testimiseks, et suuremad investeeringud meediasse tooksid maksimaalse tulemuse.