Kuidas olla hea klient?


Jagame mõningaid näpunäiteid, mida turundusagentuuridega suhtlemisel silmas pidada.

  1. Enne agentuuri esindajatega kohtumist tuleks teha korralik kodutöö ning mõelda järgmistele küsimustele: Millist probleemi lahendame? Keda mõjutame? Mida ja millal? Kui palju meil selleks raha on?
  2. Alusta oma ürituse, kampaania jm tegevuse planeerimist varakult, nii garanteerid ka hea lõpptulemuse.
  3. Kui tahad korraldada konkurssi, siis arvesta, et agentuurid ei hoia konkursside jaoks palgal vaba meeskonda. See aeg võetakse olemasolevate klientide ja vaba aja arvelt.
  4. Agentuurid investeerivad konkurssidel osalemisel sadu tunde. Hinda nende panust ning kompenseeri pakkumise ettevalmistamisega seotud kulud.
  5. Pane eesmärgid paika.
  6. Eesmärk tuleb seada nii ideele kui ka firmale.
  7. Räägi oma agentuurile asjadest nii, nagu need tegelikult on.
  8. Kui sulle agentuuri pakutud idee meeldib, siis anna sellest loomingulistele inimestele teada. Kiitus on neile ainult toeks. 
  9. Ole otsekohene, kui idee ei meeldi. Copywriter ei pahanda idee kritiseerimise pärast, kui kriitika on konstruktiivne.
  10. Võta endale rahulikult aega, et läbi mõelda kõik see, milleni agentuur on jõudnud pikaajalise ja vaevanõudva töö tulemusena.
  11. Austa agentuuris töötavate inimeste aega ja nende panust. 
  12. Ütle agentuurile, mis sinu arvates on valesti, mitte kuidas tuleks seda parandada.
  13. Vaheta inimesi, mitte agentuuri. Kui tekivad probleemid, palu, et sinu projektiga töötaks keegi teine. Teisel copywriter’il või projektijuhil võib olla projektile hoopis sobivam lähenemisviis, ilma et töö vajalik järjepidevus katkeks.
  14. Loomingulised inimesed teevad oma parima töö projektidega, mis neile endale meeldivad, s.t klientidele, kellega on meeldiv koos töötada.
  15. Hea klient ei tähenda vähenõudlikku klienti.
  16. Tee ettepanekuid töisteks nõupidamisteks.
  17. Vii läbi mitteametlikke diskussioone, kus copywriter või projektijuht saab välja tuua veel viimistlemata ideid ja sina rääkida oma eesmärkidest. Sellised nõupidamised on eriti kasulikud enne, kui agentuur alustab kompleksse ülesande täitmist.